STRATEGI PEMASARAN PESAN KELANGKAAN PADA PENJUALAN PRODUK FASHION THRIFT DALAM MEMENGARUHI PERILAKU PEMBELIAN IMPULSIF PADA KONSUMEN
Keywords:
Scarcity Message, Impulse Buying, Fashion ThriftAbstract
Thrift fashion is one of the current fashion trends that are busy among fashion consumers. A good marketing strategy used in marketing this thrift fashion is the scarcity message marketing strategy. This study aims to determine how much influence scarcity messages have on impulse buying behaviour among consumers in Bandar Lampung. The type of research used is quantitative research using the explanatory research method. The population in this study were consumers of thrift fashion products in Bandar Lampung with a sample size of 96 respondents who were taken using purposive sampling technique. The data sources used are primary data and secondary data. Data were collected through questionnaires. The data in this study were analysed using simple regression analysis. The results of this study indicate that the scarcity message variable has a significant effect on impulse buying behaviour with an R square value of 0.515 or 51.5%.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta dan hak kepemilikan lainnya yang berkaitan dengan artikel, seperti hak paten, Hak untuk menggunakan substansi artikel dalam karya masa depan sendiri, termasuk ceramah dan buku,Hak untuk mereproduksi artikel untuk keperluan sendiri, Hak untuk mengarsipkan diri sendiri artikel tersebutHak untuk masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi artikel yang diterbitkan (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awal dalam jurnal ini