FACTORS THAT INFLUENCE PURCHASING DECISIONS ON LUXCRIME COSMETIC PRODUCTS
FACTORS THAT INFLUENCE PURCHASING DECISIONS ON LUXCRIME COSMETIC PRODUCTS
Keywords:
viral marketing, reference group,and purchasing decisions.Abstract
The purpose of this study was to determine the influence of viral marketing and reference groups on purchasing decisions for Luxcrime products. The type of research is Explanatory Research with a quantitative approach. This research uses the Purposive Sampling method with sample calculation using the Slovin formula, thus obtaining 100 respondents. The data analysis technique uses multiple regression analysis with the IBM 25 program test tool. Based on the F test (simultaneous) shows that viral marketing and reference groups together have simultaneous influence on purchasing decisions. Partially, it shows that the viral marketing variable has a significant effect and has a positive relationship on purchasing decisions and the reference group variable has a significant effect and has a positive relationship on purchasing decisions.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta dan hak kepemilikan lainnya yang berkaitan dengan artikel, seperti hak paten, Hak untuk menggunakan substansi artikel dalam karya masa depan sendiri, termasuk ceramah dan buku,Hak untuk mereproduksi artikel untuk keperluan sendiri, Hak untuk mengarsipkan diri sendiri artikel tersebutHak untuk masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi artikel yang diterbitkan (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awal dalam jurnal ini