ANALISIS KELAYAKAN BISNIS KONVEKSI DITINJAU DARI ASPEK PASAR DAN PEMASARAN (STUDI PADA KONVEKSI DEZAINLA DI KOTA BANDAR LAMPUNG)
ANALISIS KELAYAKAN BISNIS KONVEKSI DITINJAU DARI ASPEK PASAR DAN PEMASARAN (STUDI PADA KONVEKSI DEZAINLA DI KOTA BANDAR LAMPUNG)
Keywords:
Business Feasibility, Market, MarketingAbstract
This study aims to determine and analyze the feasibility of the Bandar Lampung Convection
Dezainla business through its market and marketing aspects. This type of research is
descriptive research using a qualitative approach. Data collection techniques are observation,
interviews and documentation. The results of the research show that from the market aspect, it
has good market potential and market share, marked by sales growth in 2021-2022, increasing
by 74.9%. In the marketing aspect the products produced are of good quality, prices that can
compete with other competitors, the distribution channels used have utilized sales through
resellers, and implemented promotions using a multi-channel marketing strategy by utilizing
various available social media platforms such as Instagram, Youtube , Website, Facebook,
Tiktok, and WhatsApp. Thus, from the market and marketing aspects that have been studied by
researchers, the Dezainla convection is already good so that the Dezainla convection can be
declared feasible to run from the market and marketing aspects.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta dan hak kepemilikan lainnya yang berkaitan dengan artikel, seperti hak paten, Hak untuk menggunakan substansi artikel dalam karya masa depan sendiri, termasuk ceramah dan buku,Hak untuk mereproduksi artikel untuk keperluan sendiri, Hak untuk mengarsipkan diri sendiri artikel tersebutHak untuk masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi artikel yang diterbitkan (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awal dalam jurnal ini