THE EFFECT OF MARKET ORIENTATION, ENTREPRENEURSHIP ORIENTATION, AND COMPETITIVE ADVANTAGE ON MSME MARKETING PERFORMANCE (STUDY ON CULINARY BUSINESS IN BANDAR SRIBHAWONO DISTRICT, EAST LAMPUNG DISTRICT)
Abstract
This study aims to determine the influence of market orientation, entrepreneurial orientation and competitive advantage on the marketing performance of SMEs. This type of research uses explanatory research with a quantitative approach. The population of this research is culinary businessmen in the Bandar Sribhawono sub-district. The sampling technique in this study used the nonprobability sampling method with a sample of 40 respondents. Analysis of the research data used multiple linear regression analysis using the SPSS 24 application. Test the hypothesis using the t test and F test. The t results show that the variables market orientation, entrepreneurial orientation, and competitive advantage partially have a positive and significant effect on the marketing performance of MSMEs. The results of the F test show that marketing performance is significantly and positively influenced simultaneously by market orientation, entrepreneurial orientation, and competitive advantage.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta dan hak kepemilikan lainnya yang berkaitan dengan artikel, seperti hak paten, Hak untuk menggunakan substansi artikel dalam karya masa depan sendiri, termasuk ceramah dan buku,Hak untuk mereproduksi artikel untuk keperluan sendiri, Hak untuk mengarsipkan diri sendiri artikel tersebutHak untuk masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi artikel yang diterbitkan (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awal dalam jurnal ini