THE EFFECT OF E-TRUST AND E-SERVICE QUALITY IN ONLINE REPURCHASE INTEREST OF TIX ID (Survey on TIX ID Application User in Bandar Lampung)
Keywords:
E-Trust, E-service quality , online repurchase interestAbstract
This study was aimed to find out the effect of e-trust and e-service quality in online repurchase interest of TIX ID application users in Bandar Lampung. This type of explanatory research with a quantitative approach. The population in study were users of the TIX ID application user in Bandar Lampung. The data was obtained from a questionnaire. the sampling technique used purposive sampling with a total sample of 100 respondents. Data analysis in this study used multiple linear regression analysis with SPSS 25.0 computer software. Based on the results of research and data analysis shows that of e-trust and e-service quality in online repurchase interest 51,5%. While the partial test results of each variable showed that e-trust significantly affected in online repurchase interest 38,1%, and e-service quality significantly affected in online repurchase interest 30,8%.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta dan hak kepemilikan lainnya yang berkaitan dengan artikel, seperti hak paten, Hak untuk menggunakan substansi artikel dalam karya masa depan sendiri, termasuk ceramah dan buku,Hak untuk mereproduksi artikel untuk keperluan sendiri, Hak untuk mengarsipkan diri sendiri artikel tersebutHak untuk masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi artikel yang diterbitkan (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awal dalam jurnal ini