THE EFFECT OF RETAIL MIX ON CUNSUMER PURCHASING DECISION
(SURVEI ON ALFAMART CUSTOMERS IN KEMILING BANDAR LAMPUNG)
Keywords:
Retail Mix, Consumer Purchasing Decision.Abstract
This research was aimed to find out the effect of retail mix on consumer purchasing decision on
Alfamart Kemiling. The research applies the explanatory with quantitative approach. The
population in this study were customer of Alfamart. The sampling technique in this study is non
probability sampling with purposive sampling method with sample of 100 respondents. The
data were obtained from questionnaire through likert scale. Data analysis using multiple linear
regression with used SPSS version 25 program. The result of this study showed variable
location, customer service and communication mix has significant effect but variable of product
has negative effect on customer purchasing decision.Variable of pricing and store design &
display has not effect on consumer purchasing decision.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta dan hak kepemilikan lainnya yang berkaitan dengan artikel, seperti hak paten, Hak untuk menggunakan substansi artikel dalam karya masa depan sendiri, termasuk ceramah dan buku,Hak untuk mereproduksi artikel untuk keperluan sendiri, Hak untuk mengarsipkan diri sendiri artikel tersebutHak untuk masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi artikel yang diterbitkan (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awal dalam jurnal ini