STRATEGI BAURAN PEMASARAN PRODUCT, PRICE, PEOPLE, DAN PROCESS TERHADAP KEPUTUSAN MENGGUNAKAN JASA EKSPEDISI (STUDI KASUS PADA “KIRIMAJA” PT. AEROJASA CARGO)
Keywords:
Keywords: Strategy, Product, Price, People, Process.Abstract
Abstract
Strategy is a set of decisions and actions in achieving goals and managing resources according to opportunities and threats. This study aims to analyze the influence of products, prices, people and processes on the decision to use the services of PT. Aerojasa Cargo. This study used a qualitative research method with a descriptive design and used 3 data collection techniques, namely observation, interviews and documentation. The results of this study indicate that the product strategy is indicated by a better product, namely standard service, next-day service and same-day service, people (HR) strategy to implement empowerment and training programs, and process strategy using technology, fast service and efficient.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta dan hak kepemilikan lainnya yang berkaitan dengan artikel, seperti hak paten, Hak untuk menggunakan substansi artikel dalam karya masa depan sendiri, termasuk ceramah dan buku,Hak untuk mereproduksi artikel untuk keperluan sendiri, Hak untuk mengarsipkan diri sendiri artikel tersebutHak untuk masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi artikel yang diterbitkan (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awal dalam jurnal ini