Analysis Of Promotion Costs To Increase Ticket Sales At PT Garuda Indonesia (Persero) Tbk Branch Office Lampung
Keywords:
Promotion Cost, Sales RevenueAbstract
The study aims to determine promotion activities, promotion costs, sales revenue and analyze the significance level of the effect of promotion costs on increasing ticket sales revenue at PT Garuda Indonesia (Persero) TBK Branch Office Lampung. The sampling in this study is 48 samples using monthly reports of promotion costs and sales revenue for 4 years, starting from 2018-2021. The analytical method used is simple linear regression, t hypothesis test and coefficient of determination analysis using SPSS 25.0 software. The results showed that the independent variable of promotion costs had a significant effect on the dependent variable of sales revenue.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta dan hak kepemilikan lainnya yang berkaitan dengan artikel, seperti hak paten, Hak untuk menggunakan substansi artikel dalam karya masa depan sendiri, termasuk ceramah dan buku,Hak untuk mereproduksi artikel untuk keperluan sendiri, Hak untuk mengarsipkan diri sendiri artikel tersebutHak untuk masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi artikel yang diterbitkan (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awal dalam jurnal ini