STRATEGI PEMASARAN DALAM PENINGKATAN PENJUALAN (STUDI PADA TOKO VAPORIZER LAMPUNG)
Keywords:
Marketing strategy, SWOT analysis, alternative strategiesAbstract
This research aims to determine effective and efficient alternative marketing strategies to increase sales at Lampung Vaporizer stores. This research uses a qualitative approach with descriptive research type. The informants in this research were the Vaporizer Lampung shop owner, Vaporizer Lampung employees, and Vaporizer Lampung consumers. Data obtained using observation, interviews and FGD methods. The data analysis technique uses SWOT analysis. The results of this research show that the results of the SWOT diagram analysis show a position in quadrant 1, namely an aggressive strategy. The strategy that can be used is the S-O strategy, namely using the strengths you have and taking advantage of existing opportunities. Alternative strategies that Vaporizer Lampung can use to increase sales are increasing digital marketing such as maximizing social media, then utilizing e-commerce platforms, apart from that, Vaporizer Lampung has the alternative of opening branch stores to expand the market.
Downloads
References
Survei Sosial Ekonomi Nasional. Susenas.
Ekonomi.bisnis.com. (2023). Tahun ini industry rokok elektrik ditargetkan sumbang rp 1 triliun
pendapatan cukai.
Fitrayansyah, F. (2020). Strategi Pemasaran Vape Pada Toko Owl Vaporizer Di Bangkinang Kota
Vape Marketing Strategy At Owl Vporizer Store In Bangkinang City. Jurnal Riset Manajemen Indonesia, 2(4).
Karmila, D., & Rusda, D. (2019). E-Marketplace Penjualan Dan Pemasaran Barang Furniture Pada
Toko Mebel Menggunakan Php Dan Mysql Server. Jurnal Penelitian Dosen Fikom (Unda), 10(1).
Kotler Phillip,Kevin Lane Keller. (2009). Manajemen Pemasaran, Jilid 1 dan 2, Edisi 13,
Erlangga Jakarta.
Rangkuti, F. (2015). Analisis SWOT: Teknik Membedah Kasus Bisnis Cara Perhitungan Bobot, Rating,
dan OCAI. PT. Gramedia Pustaka Utama.
Smesco.go.id. (2023). UMKM Momentum go digital
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D (Sutopo, Ed.). CV. ALFABETA.
Tjiptono, F. (2008). Pemasaran Strategik. Jakarta. Andi Offset.
Wheelen, T.L., dan J.D. Hunger. (2012). Strategic Management And Business Policy: Toward Global
Sustainability. New Jersey: Pearson Education
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta dan hak kepemilikan lainnya yang berkaitan dengan artikel, seperti hak paten, Hak untuk menggunakan substansi artikel dalam karya masa depan sendiri, termasuk ceramah dan buku,Hak untuk mereproduksi artikel untuk keperluan sendiri, Hak untuk mengarsipkan diri sendiri artikel tersebutHak untuk masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi artikel yang diterbitkan (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awal dalam jurnal ini