PENGARUH E-SERVICE QUALITY DAN E-TRUST TERHADAP E-SATISFACTION (Survei pada Mahasiswa Pengguna OVO di FISIP Universitas Lampung)
Keywords:
E-Service Quality, E-Trust, E-SatisfactionAbstract
This study was aimed to find out the effect of e-service quality and e-trust in e-satisfaction of OVO users students in FISIP University of Lampung. This type of explanatory research with a quantitative approach. The data was obtained from a questionnaire, literature study and observation. The sampling technique used purposive sampling with a total sample of 363 people. Data analysis in this study used multiple linear regression analysis with SPSS 25.0 computer software. Based on the results of research and data analysis shows that e-service quality and e-trust simultaneously significantly affected e-satisfaction. While the partial test results of each variable showed that e-service quality and e-trust significantly affected e-satisfaction.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta dan hak kepemilikan lainnya yang berkaitan dengan artikel, seperti hak paten, Hak untuk menggunakan substansi artikel dalam karya masa depan sendiri, termasuk ceramah dan buku,Hak untuk mereproduksi artikel untuk keperluan sendiri, Hak untuk mengarsipkan diri sendiri artikel tersebutHak untuk masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi artikel yang diterbitkan (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awal dalam jurnal ini